Boek

Ik mis je

harlan-coben-ik-mis-je

Ik las al eerder een boek van Harlan Coben, maar dat is alweer even geleden. Ik mis je stond alweer een tijdje in mijn kast. Op aanraden van mijn moeder besloot ik het boek toch eens te gaan lezen. Van de ene kant ben ik daar achteraf toch niet zo blij mee. Het was namelijk veel te snel uit! Wat is dit een spannend boek.

Rechercheur Kat Donovan heeft veel meegemaakt. Door omstandigheden is ze zo’n beetje getrouwd met haar werk. Haar beste vriendin besluit haar een jaarabonnement voor een datingsite cadeau te doen. Hier komt ze haar ex-vriend tegen die ze al heel lang niet heeft gezien. Na enige twijfel neemt ze contact op, maar na een paar berichtjes haakt hij af.

Ondertussen krijgt ze de tiener Brandon op bezoek. Zijn moeder is op vakantie met haar nieuwe liefde, maar hij voelt dat er iets niet klopt. Niemand gelooft Brandon, behalve Kat, zij bijt zich vast in deze zaak. Er lijkt zelfs een verband te zijn met de datingsite waar ze zich heeft ingeschreven.

De schrijfstijl van Coben is vlot, hij gebruikt korte zinnen. Het verhaal zelfs is ook nog eens erg spannend en heeft een goede opbouw. De verhaal wisselt tussen Kat en een andere verhaallijn van ene Titus. Titus doet van alles wat niet deugd. De twee verhaallijnen komen aan het eind samen in een super spannende ontknoping.

Het oeuvre van Coben heeft een behoorlijke omvang en ik weet één ding zeker, Ik mis je is niet het enige boek wat ik ga lezen van Coben.

3 gedachten over “Ik mis je

Geef een reactie

