Wie is de mol

3 weg, 7 over: Tunnel bereikt…of niet?

De afgelopen week heb ik mijn tunnel bereikt. Ik heb alles ingezet op Klaas. Dit seizoen weet ik het zeker. Maar wat doet Klaas deze week? Hij doet zijn best! Ik heb al een nooduitgang richting de tunnel van Rop, maar toch weet ik niet of ik naar nu heen moet. Art doet nog wel een dappere poging om ons de Marjolein tunnel in te lokken. Nou, die tunnel heb ik al lang geleden laten instorten, dus dat is niet meer mogelijk.

Tijdens de eerste opdracht mag het gezellige gezin een stukje gaan fietsen. Een op en top gezinsuitje. Art vertrekt alvast naar de overkant van de baai en stelt over tien minuten een vraag. De snelste fietser moet daar dan wel staan om de rest van de antwoorden over te brengen naar Art. Die antwoorden komen steeds één minuut na elkaar. Aan Taeke de eer om zo snel mogelijk naar Art te fietsen. Onderweg moet hij wel nog doorgeven waar de enveloppen hangen. Ondanks het losse zand gaat hij zo snel, dat hij de enveloppen niet ziet (of hij neemt ze stiekem mee, dat kan ook). Hij is niet de enige, ook de rest van de groep speelt hier voor blinde mol. Er is niemand die de enveloppen 1 tot en met 7 vindt. Terwijl Marjolein haar portofoon verliest, doet de rest eigenlijk alles volgens de door Ellie Lust nagelaten etherdiscipline. Nummer 8 en 9 worden uiteindelijk gevonden door Tim (die ook in een noodvaart envelop 1 tot 7 voorbij vliegt of is hij het die ze mee heeft genomen), waarna onze Klaas toch nummer 7 gevonden heeft (of hij nam de andere enveloppen stiekem mee) en Tim nummer 8 en 9.  De mol had hier gewoon net als de rest gewoon rondjes kunnen fietsen, niemand had dat raar gevonden. En Rop doet dat heel erg goed.

Rop maakt schoon schip bij Annemieke. Hij bekent dat hij toch op haar heeft gestemd, ondanks hun verbondje. Annemieke en Rop besluiten het toch maar weer aan te maken. Annemieke vreest wel dat ze een pact met de duivel heeft.

Daarna kunnen we de mangrove in om op zoek te gaan naar een slang, een slak, een baard, Rop met zanger van The Cure haar en een tosti.  Klaas en Cécile, Taeke en Tim en Matjolein, Rop en Annemieke zitten samen in een bootje. In een Pirates of the Carribean set liggen de bordjes met tekens in het water. Terwijl Taeke laat zien hoe goed hij opgelet heeft bij het hoorcollege van professor Lust, heeft boot Annemieke toch weer moeite met de porto. Ondertussen doet Klaas wederom heel erg zijn best. Hij vindt het ene juiste bordje na het andere, wat mij helemaal in vertwijfeling voor de televisie laat zitten. Rop daarentegen die zit maar een beetje in dat bootje en doet verder niet veel.De puzzel kan gemaakt worden en ze vinden de grot met de geldkist. Aan Klaas de eer om de kist te openen. En dan stijgt Klaas toch weer op het lijstje. Klaas haalt € 1.000,- uit de kist, maar wat de kandidaten niet weten en ik wel is dat die andere € 1.000,- gewoon nog in die kist ligt. Omdat Klaas een prachtige ode brengt aan Ellie denkt niemand eraan om dat te controleren. Al blijft € 1.000,- verdienen voor de pot wel erg veel voor een mol.

Het gezinnetje woont nu samen in een appartementje. De was moet gedaan worden. Cécile strijkt het geld (ja, dit lees je goed!) en bergt het op in een echte Dominicaanse zwart lederen penningmeesteresseportefeuille. De volgende ochtend gaat het gezinsuitje naar de brug naar nergens. Hier worden ze verspreid over de brug. Aan de beide uiteindes van de brug staat een verhaal, wat de overkant moet bereiken. De opdracht is vergelijkbaar met het roddel doorgeef spel in Ik Hou van Holland, wat met drie personen al bijna nooit lukt. Nu heb je een tien keer ingewikkelder verhaal wat door zeven personen (waarvan 1 kandidaat met een meervoudigepersoonlijkheidsstoornis, wat 35 letters is in plaats van 38, dat is drie teveel) doorgegeven moet worden. Ik vind het nog knap dat er één zin goed was. Maar wie nu gemold heeft hier, is niet te zeggen.

Dan de test. Van Rop krijgen we niet te weten op wie hij zit, hij zal toch niet afvallen? Annemieke gaat voor Klaas en Tim. Die laatste staat hoog op Klaas zijn lijstje met Annemieke en Taeke, die Tim nog niet kan wegstrepen. Cécile blijft op Rop, Klaas en Tim, die Cécile in de top drie heeft staan. Ook Marjolein staat bij hem hoog, net als Klaas. Van Marjolein weten we alleen dat ze haar joker houdt en die mag ze ook mee naar huis nemen. De rest heeft Klaas ten slotte al lang in het vizier. Of is het toch Rop. Ik denk dat ik gewoon de nooduitgang richting Rop’s tunnel wat meer uitbreid.

2 gedachten over “3 weg, 7 over: Tunnel bereikt…of niet?

  1. Ik denk ondertussen ook dat Klaas de mol is, maar mijn vriend houdt het bij Rop. En aangezien die gisteren niets anders deed dan een beetje heen en weer fietsen en verwarring zaaien, begrijp ik die keuze nog wel! En inderdaad met die 1000 euro uit de kist; ik had ook meteen het gevoel dat er meer in had gezeten..

Geef een reactie

