Boek

Fabeldieren en waar ze te vinden

Fabeldieren

Dit jaar komt er een film in de bioscopen waar ik heel erg naar uitkijk. Dit jaar komt Fantastic Beasts and were to find them uit. Het is de verfilming van het gelijknamige boek van Newt Scamander oftewel J.K. Rowling. Beter bekend als de schrijfster van Harry Potter. Heel lang geleden heb ik het boek gelezen, maar ik vond dit een mooie aanleiding om het weer eens te lezen. Bovendien kon ik mooi de categorie ‘een boek dat verfilmd is’ afvinken bij de Hebban Reading Challenge. Alleen het boek is helemaal niet zo dik, het is een heel dun boekje. Uiteindelijk had ik het zo snel uit, dat ik besloot om de categorie ‘Een boek wat je in een avond uit hebt’ af te vinken. Ik heb het niet helemaal in een avond gelezen, want eigenlijk lees ik te weinig ’s avonds om een boek uit te lezen. In het kader van het moet wel leuk blijven, heb ik me een vrije interpretatie van de categorie veroorloofd.

Maar goed, terug naar het boek. Het boek is een leuke aanvulling op de Harry Potter reeks. Het is ook een must read voor de fervent Potter lezer. Het boek is een kopie van het exemplaar wat Harry gebruikte in zijn schooltijd. Het staat dan ook vol met leuke aantekeningen van Harry, Ron en Hermelien. Het bevat ook een speciaal voorwoord van Perkamentus. In de inleiding wordt uitgelegd wat wordt verstaan onder een fabeldier, zodat het ook voor Dreuzels makkelijk is om ze te herkennen.

Zoals je gewend bent, is ook dit boek vol humor geschreven. De verschillende dieren worden tot in detail beschreven. Niet alleen hoe ze eruit zien, maar ook waar ze leven. Voor Dreuzels blijft het lastig om ze ook daadwerkelijk te spotten. Dit vanwege het groot aantal camouflagespreuken die door tovenaars gebruikt worden om de dieren zo goed mogelijk te verbergen. Het is een leuk boekje om te lezen. Zeker voor de Potter fans. Ik ben heel erg benieuwd hoe de film er uit komt te zien. Voorlopig moet ik nog maar even doen met de trailer.

 

Geef een reactie

