Persoonlijk

Hallo 2016!

Het nieuwe jaar is ingeluid. We leven alweer in 2016. Dit is de tijd voor goede voornemens. Goede voornemens die in januari vol aangepakt worden, maar die tegen december alweer vergeten zijn. Natuurlijk heb ik zelf ook mijn goede voornemens. En er zitten er zeker een paar bij waarvan ik niet helemaal zeker weet of ik ze ga halen, meer sporten bijvoorbeeld. Maar er zijn er ook die wel gehaald gaan worden in dit nieuwe jaar. Dan hoop ik ten minste. Nieuwsgierig welke? Hieronder zet ik ze op een rij.

#1 Een baan vinden

Eind januari is mijn contract van mijn huidige baan op. En zoals dat tegenwoordig gaat, op = op. Verlenging zit er niet in, laat staan een vast contract. Dus dit jaar staat in het teken van heel veel sollicitatiebrieven schrijven.

#2 Een taal leren

Ik had er ook een nieuwe taal leren van kunnen maken, maar echt nieuw is het niet. Mijn Engels is prima, maar het kan altijd beter. Ik ga dus mijn Engels opschroeven. Ik had dat natuurlijk via zo’n studieinstelling waar je steeds slimmer van wordt kunnen doen. Maar ja, dan zit je ook maar thuis en met #1 hierboven zou het zomaar kunnen zijn dat ik al erg veel thuis zit. Ik pak het dus anders aan. Ik ga naar Londen voor die taalcursus! Vier weken lang ga ik Engels leren! Helemaal alleen. Had ik al gezegd dat het in Londen is!? Tegen de tijd dat ik ga zal ik daar natuurlijk uitgebreid op terugkomen.

#3 Veel lezen

Vorig jaar deed ik mee aan de Goodreads reading challenge. Mijn doel was om 60 boeken te lezen en dat is gelukt. Jawel, het is gelukt. Voor het eerst in jaren heb ik mijn doel een keer gehaald. Maar dan ook maar net, dus dit jaar gaat de uitdaging weer op 60. Deze ga ik combiberen met de reading challenge van Hebban. Die uitdaging is ongeveer dezelfde als de Goodreads challenge, alleen zijn er 50 categorieën bedacht waar je boeken voor kunt lezen. Ik hou van uitdagingen én van lijstjes afvinken, dus ik heb me maar meteen aangemeld. Met 60 boeken doe ik mee, dus die 50 categorieën moet kunnen lukken. De voortgang van deze challenge zal ik hier bijhouden.

#4 Het bucketlistboek eindelijk eens in gebruik nemen

Vorig jaar kocht ik het Bucketlistboek van Elise de Rijck, omdat ik het wel een leuk boek vond. Het is een ideale stok achter de deur om de dingen te doen die op je bucketlist staan. Ik heb ook netjes de dingen die ik toen al had gedaan, afgevinkt. Vervolgens is het boek weer in de kast beland. Wat dus helemaal niet de bedoeling is. En met de in het ergste geval zeeën van tijd die ik heb door voornemen #1 heb ik tijd genoeg om daar eens wat mee te gaan doen.

#5 Lekker veel naar het theater

Dat is iets wat ik altijd blijf doen. Vorig jaar zat ik zo’n 15 keer in het theater. En daar gaan we dit jaar gewoon mee door.

#6 De mol ontmaskeren

Dit jaar gaat het gebeuren, ik ga de mol echt ontmaskeren. Voorgaande jaren had ik het goed geraden. Ik dan altijd wel bewust voor de winnaar/verliezer omdat dat nog steeds de beste mol bleek te zien, maar ik heb het wel goed geraden hoor. Ook dit jaar ga ik weer een poging doen. Ondanks dat ik waarschijnlijk door #2 de laatste helft van Wie is de mol niet of nauwelijks kan zien. Het grote Londen avontuur gaat dan ongeveer van start. Dat heb ik meegenomen in overwegingen, maar ik heb toch besloten om maar gewoon naar Londen te gaan. Ik zal er alles aan doen om dit voornemen toch tot een goed einde te brengen.

#7 Een mooie reis maken

Uiteraard kan dit ook niet ontbreken. Ik ga natuurlijk al naar Londen. Maar dan heb ik nog de rest van het jaar om nog ergens een leuk reisje in te plannen. De bestemming is ook voor mij nog even een verassing, maar het lijstje is lang genoeg.

Dat zijn op dit de belangrijkste goede voornemens voor dit jaar. Rest mij nog één ding. Jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar wensen!

Hebben jullie nog goede voornemens?

Een gedachte over “Hallo 2016!

Geef een reactie

