TV·Wie is de mol

Wie is de Mol 2016 | De kandidaten

Aanstaande zaterdag (ik herhaal: ZATERDAG, niet donderdag) gaat Wie is de Mol? weer van start. Het begin van twee maanden onzekerheid en nagelbijten. Wie o wie is de opvolger (of …ster) van Margriet van der Linden? Vorige maand werden de kandidaten na een veel te lange tijd eindelijk bekend gemaakt. En dat ook nog eens midden op de Dam in Amsterdam! Negen kandidaten en één mol zaten daar bij elkaar op de Dam. Maar wie zijn de mensen die dit jaar op zoek gaan naar de mol?

Airen Mylene zou je kunnen kennen van SBS 6, waar ze diverse programma’s presenteert. Zoals ieder jaar zitten er ook weer mensen bij, waarvan ik wel ooit gehoord. Dit jaar is dat niet anders. 3 FM DJ Annemieke Schollaardt bijvoorbeeld. De naam ken ik, ik heb haar ook wel eens ergens gezien. Maar daar houdt het ook mee op. Maar dat is eigenlijk alleen maar leuk, het geeft je ten minste een objectief beeld.

Nog een onbekende voor mij is Cécile Narinx. Zij is de hoofdredactrice van Harper’s Bazaar en een van de mode-iconen van Nederland. Ze komt ook wel eens langs bij DWDD als modedeskundige lees ik op de Wie is de Mol site. Ze is journalist van huis uit. Dat was Margriet van der Linden ook, maar of ze nu weer voor een journalist als mol hebben gekozen?

De volgende kandidaat is politiewoordvoerder Ellie Lust. Het is een verrassende keuze, zeker gezien haar beroep. Het is natuurlijk niet te doen om zonder een aflevering te zien al een mol in het vizier te houden. Dat doe ik dan ook niet, maar de naam Ellie blijft wel in hoofd rondspoken.

KRO-NCRV presentator Klaas van Kruistum heeft een groot aantal kinderprogramma’s op zijn CV. Ook maakt hij ‘De Rekenkamer’, waarin bekijkt wat producten precies kosten. De opnames van de Wie is de Mol zijn al lang en breed achter de rug. Zou Klaas al weten hoeveel de Mol hem gekost heeft?

Dan een kandidaat waarvan ik hoop dat ze de mol is, want dan is ze de hele reeks te zien. Dit was voor mij de meest bekende naam. Misschien dat de naam Marjolein Keuning je op het eerste gezicht niets zegt. Maar als ik Maxime Sanders zeg, zullen er wat meer belletjes gaan rinkelen. Dat is ook meteen de valkuil. Maxime is ten slotte de vrouw met de meeste dubbele agenda’s in GTST. Over GTST gesproken. Ook oud-GTST’er Rop Verheijen doet mee. En dan voel ik me best oud, want dat is toch al wat jaren geleden. De jongere kijkers zullen hem ongetwijfeld kennen als Kirk uit de Linda de Mol (hint?) serie ‘De Familie Kruys’.

Remy van Kesteren doet ook nog mee….*lange stilte in mijn hoofd na het lezen van deze naam*…..Het schijnt een harpist te zijn. Ook hockeyer Taeke Taekema doet mee. Als laatste hebben we nog Tim Hofman, die je vooral ziet bij BNN programma’s zoals Spuiten en Slikken.

Wie welke rol heeft gespeeld weten we pas begin maart. Wat wel zeker is dat we prachtige plaatjes van de Dominicaanse Republiek kunnen verwachten. Daar speelt het dit jaar allemaal af. Wat ook zeker is dat de ZATERDAG dit jaar de dag der dagen is. Het is even wennen dat het niet meer op de donderdag is, dus ik zal het nog maar eens herhalen: ZATERDAG!!!!

Geef een reactie

