Boek

Shopaholic naar de sterren

Shopaholic naar de sterren

Het is weer een hele tijd geleden dat ik de laatste avonturen van Becky Brandon (geboren Bloomwood) las. Sinds boek één waarin ik voor het eerst kennismaakte met het fenomeen Becky Brandon ben ik verkocht. Becky heeft inmiddels behoorlijk wat meegemaakt. Ze woonde in New York, trouwde met haar grote liefde en kreeg een dochtertje die een kleine mini Becky bleek te zijn. Een ding blijft constant en dat is het feit dat ze nog steeds niet goed met geld weet om te gaan. 

En dat is in Shopaholic naar de sterren echt niet anders. Het is het recentste boek van Sophie Kinsella over Becky Brandon (geboren Bloomwood). Het begint weer met die fijne brieven naar de een of andere instantie, waarin meteen weer de toon wordt gezet. Een grote glimlach verschijnt al op mijn gezicht bij het lezen van de brieven.

In dit boek heeft Luke een tijdelijke baan in LA. Ze gaan daar ook een tijdje wonen. Voor Becky is dit de ideale mogelijkheid om haar lang gekoesterde (voor verder iedereen geheime) droom in vervulling te laten gaan. Ze wil graag styliste van de sterren worden. Een beetje shoppen voor je werk, wie wil dat nu niet. Dat Luke de belangen behartigd van topactrice Sage Seymour ziet ze als een ingang in het Hollywood bestaan.

Het hele gezin Brandon probeert zich te settelen in Hollywood. Naast Becky komen ook andere bekenden terug. Vriendin Suze en haar man Tarquin komen hun vakantie in LA doorbrengen. Ook de ouders van Becky en de moeder van Luke geven ook weer acte de présence.

Het is misschien veel van hetzelfde na zeven boeken, maar de schrijfstijl van Kinsella blijft me boeien. Er zit nog steeds veel humor in. Ik heb vaak hardop zitten lachen. Het is ook een boek wat je moeilijk weg kunt leggen. Becky wordt ook zo heerlijk neergezet. In andere boeken zou ik me al snel irriteren aan zo’n type als Becky, maar Kinsella weet het zo te schrijven dat dat gevoel er niet is.

Vond ik ook iets niet leuk aan het boek? Ja, eigenlijk wel. Dit is het zevende boek. Zo tegen de laatste bladzijden gebeurde teveel om dat tot een fatsoenlijk einde te brengen in die paar resterende pagina’s. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel. Het einde vormt genoeg materiaal voor een gloednieuw achtste deel. En dat komt! In maart 2016! Ik kan niet wachten.

Beoordeling: *****

Titel: Shopaholic naar de sterren
Auteur: Sophie Kinsella
Genre: Chicklit
Aantal pagina’s: 336 pagina’s
Uitgeverij: The House of Books

 

2 gedachten over “Shopaholic naar de sterren

Geef een reactie

