Film

Maze Runner: The Scorch Trials

The Maze Runner: The Scorch Trials

Van de week zat ik weer eens sinds lange tijd in de bioscoop. Geheel tegen mijn principes in zat ik ook nog eens totaal onvoorbereid bij een film. Ik zag namelijk The Maze Runner 2. De eerste film had ik nog niet gezien. Ik heb zelfs de boeken nog niet gelezen en dat terwijl De Labyrinth Renner gewoon in mijn boekenkast staat. Normaal gesproken denk ik er niet eens aan om dan een deel 2 te gaan bekijken. Maar het kwam zo uit, dus zat ik in de bioscoop bij The Maze Runner deel 2.

Wat ik wel wist was dat het een serie was in de stijl van The Hunger Games en Divergent. Lekker relaxed in die stoel zitten, popcorn erbij en kijken maar. Heb ik me daar even op verkeken. Het is lang geleden dat ik zo ademloos op het puntje van mijn stoel heb gezeten om een film te zien. Wat is die film spannend. Misschien is het een voordeel dat ik deel 1 nog niet gezien heb. Meestal vind ik een tweede deel minder spannend dan een eerste deel. In dat geval belooft het heel veel goeds voor deel één.

In dit tweede deel zijn Thomas en consorten gered van het doolhof en de organisatie WICKED. Ze merken al snel dat er iets niet in de haak is met de organisatie waar ze nu terecht zijn gekomen. Een ontsnapping volgt, waarna ze regelrecht in de Scorch terecht komen, een verlaten woestenij waar ze zullen moeten overleven. Dorst, honger en angstaanjagende wezens liggen op de loer. Door dat laatste snap ik waarom ze de minimale kijkleeftijd op 16 jaar in plaats van 12 jaar hebben gezet. Met samengeknepen billen zat ik op die bioscoop stoel.

Je vraagt je natuurlijk af of dit nog goed afloopt. Tsja, dat weet ik ook niet. Het is niet dat ik het niet wil vertellen vanwege eventueel spoiler gevaar. Ik weet het gewoon simpelweg niet. Naarmate het einde vorderde daalde bij mij ook het besef dat het natuurlijk een boekenreeks is met meerdere boeken. Dit was slechts de verfilming van deel twee. Ik zal dus nu moeten wachten tot ergens volgend jaar totdat ik weet hoe het afloopt. Tijd genoeg dus om deel één te gaan bekijken én om de boeken eens te gaan lezen.

Beoordeling: ****

Titel: The Maze Runner: The Scorch Trials
Genre: Science Fiction, Actie, Avontuur
Met oa: Dylan O’Brien, Kaya Scodelario, Thomas Sangster, King Hong Lee, Aiden Gillen
Regisseur: Wes Ball

Geef een reactie

