Boek

Update leesuitdaging en vakantie!

De vakantie staat voor de deur! Althans voor mij dan. Terwijl iedereen alweer in de schoolbanken plaats neemt of weer aan het werk gaat, mag ik nog op vakantie. Al lijkt het hier wel alsof ik al weg ben geweest. Mijn laatste post was afgelopen woensdag, maar die stond al heel lang ingepland. Zelfs mijn tweewekelijkse Musical Sunday loopt een beetje achter. Ik ben ook met van alles en nog wat bezig geweest. Variërend van nuttig tot héél nuttig (weten wie A is, is nu eenmaal heel belangrijk).

Deze ik-ga-bijna-op-vakantie periode kan ik perfect gebruiken om eens te kijken hoe het staat met mijn leesuitdagingen. Ook zal ik alvast een tipje van  de sluier oplichten over mijn vakantie.

Goodreads

In het begin van het jaar heb ik de Goodreads uitdaging op 60 boeken ingesteld. Op dit moment staat de teller op 38, waarmee ik precies op schema loop. Het is wel zo dat ik over het algemeen wat dunnere boeken heb gelezen. Die gaan wat sneller dan de Game of Thrones boeken die ik voorgaande jaren las. Alhoewel het aantal pagina’s ook best aardig is. maar dat komt vast doordat ik dit jaar ‘De graaf van Monte Cristo’ las. Ik lig nu dus netjes op schema. Ik ben benieuwd of ik dit vol kan houden om deze uitdaging toch eindelijk weer eens te halen.

Ik Lees Nederlands

Ook doe ik dit jaar mee aan de Ik lees Nederlands uitdaging. Hier heb ik het aantal boeken op 20 gezet. Vorig jaar heb ik de 20 niet gehaald, maar nu ga ik die wel halen. Sterker nog, ik heb inmiddels het aantal al bereikt. Ga ik de uitdaging uitbreiden? Ik moet zeggen dat ik er wel aan moet denken om echt Nederlandse boeken te lezen. Het gaat niet vanzelf, ik neig toch sneller naar niet oorspronkelijk Nederlandse boeken. Ik denk dat ik het voor dit jaar gewoon op de 20 laat staan. Ik heb ten slotte nog een behoorlijke stapel nog te lezen boeken liggen.

Vakantie!

En dan ga ik nu dus op vakantie. Maar waar gaat de reis dit jaar naartoe? Na de Verenigde Staten en Zuid-Afrika is het nu tijd om Midden-Amerika eens te gaan bekijken. Ik ga naar Costa-Rica! Behalve in Burger’s Bush ben ik nog nooit in een echt tropische omgeving geweest, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ook dit jaar ga ik weer op vakantie met een georganiseerde groepsreis. Als ik terug ben zal ik uiteraard uitgebreid aandacht besteden aan mijn avonturen in de jungle. Ik heb net een nieuw fototoestel die ik uitgebreid ga testen op al die kikkers, vogels, luiaards, schildpadden en tropische stranden die ik verwacht tegen te komen.

De blog

Dat brengt me naar het volgende puntje. Omdat ik de laatste tijd niet zo heel veel tijd heb gehad om blogs te typen, heb ik besloten om ook op de blog een vakantiestop in te lassen. Na de vakantie is er in ieder geval genoeg inspiratie om de blog weer op te vullen. Dus voorlopig is dit even het laatste blogje, maar het is niet het allerlaatste :).

 

3 gedachten over “Update leesuitdaging en vakantie!

Geef een reactie

