Reizen

Verenigde Staten | Miami & Everglades

Na het grote ruimte avontuur hebben we nog een paar uurtjes te gaan, voordat we Miami Beach binnen rijden. Hier brengen we onze laatste dag door. Veel tijd hebben we niet, dus moeten we keuzes maken. Uiteindelijk kiezen we ervoor om nog even snel wat alligators te spotten in de Everglades.

We worden opgehaald bij ons hotel door de bus die ons naar de Everglades brengt. We halen nog wat andere mensen op en gaan dan richting het moerasgebied. Dat is het ten slotte in mijn beleving. Een heel erg groot moerasgebied met meertjes en alligators. Maar dat misverstand wordt al snel uit de wereld geholpen. De Everglades is namelijk een brede langzaam stromende rivier. Dat wist ik dus ook niet.

Everglades5

Onze tour begint bij Gator Park. Hier nemen we plaats in zo’n airboat. We krijgen ook oordopjes. Wanneer we langzaam wegvaren, vraag ik me af waar die voor dienen. Zoveel lawaai maakt dat ding nou ook weer niet. Al vrij snel zien we de eerste aligator. Het is maar een kleintje, maar die beesten kunnen wel ontzettend hoog springen. Had ik al gezegd dat die boot waar je in zit helemaal open is? Gelukkig blijft hij netjes in het water.

Everglades3 Everglades4

We dobberen nog wat verder zonder nog wat te zien. Dan wordt ons gevraagd om onze dopjes in te doen. We merken ook al snel waarom die dingen nodig zijn. Als de boot op snelheid komt en je over het water vliegt, maakt dat inderdaad behoorlijk wat herrie. Het verbaast me ook dat die boten zo stabiel zijn. We zweven door het gebied. Onderweg stoppen nog even om een alligator nest te bekijken. Verder zien we nog wat schildpadden. Als we weer bijna weer terug zijn, zien we nog een alligator. Maar dat blijkt dezelfde te zijn als in het begin. Het varen op zo’n airboat is erg leuk, maar helaas hebben we niet zoveel dieren gezien.

Everglades1
Zo ziet een nest er dus uit.

Na de boottocht krijgen we nog een heuse alligator show om te bekijken. Het is een soort van Steve Irwin achtige show, waarbij de verzorger allerlei trucjes uithaalt bij een alligator. Hij gaat erop zitten en hij laat zien hoe de bek van zo’n beest werkt. En natuurlijk blijft die verzorger ongedeerd, zo afgericht zijn die beesten ook wel weer. Echt spannend is dat dan ook niet.

Everglades

Dit was het laatste wat we ondernamen op de lange reis door het oosten van de VS. Het was een lange en vermoeiende reis. Maar wel zeker de moeite waard. Bij ons hotel worden we met de taxi opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De laatste minuten tikken weg. Dan is het alweer tijd om in het vliegtuig terug naar huis te stappen. We maken nog een tussenstop in Atlanta en vliegen dan richting Schiphol. Hier komen we moe, maar voldaan aan.

Everglades2

2 gedachten over “Verenigde Staten | Miami & Everglades

1. Oh jammer om te horen dat de Everglades het toch net niet helemaal was! Toen ik daar was heb ik het geluk gehad wel veel alligators te zien en tijdens de show leken de alligators niet super afgericht te zijn. Kan best dat ze dat wel waren, maar de illusie was er in ieder geval wel dat ze dat niet waren.

1. Het zal inderdaad afhankelijk zijn waar en hoe lang je daar bent. Wij hadden maar een half dagje de tijd. Misschien als we daar langer waren geweest hadden we ook wel wat meer gezien. Maar de omgeving vond ik wel heel mooi.