Musical

Musical Sunday #10

Weet je nog toen ik een nummer plaatste uit de musical Caroussel? Dat hele bekende nummer ‘You never walk alone‘?  In die categorie heb ik er nog zo een.

Dit nummer komt oorspronkelijk uit de musical Jekyll & Hyde. Een titel die qua verhaal wellicht wel wat belletjes doet rinkelen. De musical is ook inderdaad gebaseerd op de klassieker van Robert Louis Stevenson ‘Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde’. Een boek wat in hetzelfde rijtje boeken thuis hoort als Frankenstein en Dracula.

En ja, ook daar bestaat een musical van. Een musical waaruit wederom een heel bekend nummer komt. Hier in Nederland kennen we het nummer vooral als een van de grootste hits van René Froger. Ja, René Froger.  Toen ik het nummer op you tube op zocht viel ik zelf ook een beetje van mijn stoel van verbazing. Dat van René Froger wist ik en dat het nummer uit Jekyll & Hyde kwam wist ik ook. Maar de reden van mijn verbazing was de acteur die op Broadway blijkbaar de hoofdrol in deze musical heeft vertolkt.

Het is namelijk David Hasselhoff, je weet wel Mitch uit Baywatch! Ik wist dat hij ooit een hele fout hitje heeft gehad. Maar hij kan dus blijkbaar ook nog echt zingen ook.

Anyway, geniet van ‘The Hoff’ met zijn vertolking van ‘This is the moment’ uit Jekyll & Hyde.

Geef een reactie

