Musical

Musical Sunday #7

Ik zei het al eens eerder, over alles wordt een musical gemaakt. Volgende week is het Pasen. En ook over het paasverhaal bestaat een musical. En niet zomaar een doorsnee musical. Voor mij is het één van de beste musicals ooit gemaakt: Jesus Christ Superstar. Het is ook een van de weinige musicals die ik van voor tot achter mee kan zingen.

Andrew Lloyd Webber tekende voor de muziek en Tim Rice voor de teksten. In 1970 werd de musical (of eigenlijk moet ik Rockopera zeggen) als album De hoofdrol werd ingezongen door Ian Gillan, de zanger van Deep Purple.  Na het album volgden de filmversie en uitvoeringen op Broadway en West End.

Inmiddels is de musical al vele malen opgevoerd. Ook in Nederland was deze voorstelling in 2005 te zien. Met onder andere Dieter Troubleyn als Jesus, Martin van der Starre als Judas en Jamai als apostel Simon.

‘I don’t know how to love him’ en ‘Superstar’ zijn de meest bekende nummers.  Ik hou het vandaag bij een nummer wat tijdens Musicals in Concert vorig jaar gezongen werd door René van Kooten.

Een gedachte over “Musical Sunday #7

Geef een reactie

