Persoonlijk

Mijn Top 2000 selectie

Het einde van het jaar is alweer in zicht en dat betekent dat vanaf de kerstdagen de radio weer afgestemd is op radio 2. Zoals elk jaar wordt ook dit jaar weer de Top 2000 uitgezonden. De lijst der lijsten die je zelf kunt samenstellen. Dit jaar dacht ik, laat ik ook eens stemmen. Eventjes wat favoriete nummers aanklikken en klaar is Kim. Je mag immers 15 liedjes inzenden plus nog 5 eigen vrije keuzes. Dat zijn maar liefst 20 liedjes die je in in mag zenden.

Heb ik me daar even op verkeken. Ik had een paar liedjes die ik sowieso wilde. Oudjaarsavond 12 uur inluiden met Bohemian Rhapsody is ten slotte traditie. Al moet ik dit jaar nog even wachten voordat ik ‘Gelukkig Nieuwjaar’ roep. En een beetje jeugdsentiment kon ook niet ontbreken. En een beetje van dit en een beetje van dat en voor ik het wist waren mijn 15 vakjes vol.  Na wat schrapwerk en toevoegwerk en weer schrapwerk had ik dan toch eindelijk een mooi zeer variërend lijstje bij elkaar. Een groot aantal nummers hebben de shortlist dus uiteindelijk niet gehaald, maar die neem ik volgend jaar dan toch gewoon mee ;).

Hierbij mijn lijstje in willekeurige volgorde:

1.  Bohemian Rhapsody – Queen

2. Man in the Mirror – Michael Jackson

3. One moment in time – Whitney Houston

4.  I want it that way – The Backstreet Boys

5. Mr. Bojangles – Sammy Davis Jr.

6. The Winner takes it all – ABBA

7. Piano Man – Billy Joel

8.  Fields of Gold – Eva Cassidy

9. You’ll be in my heart – Phil Collins

10. Circle of Life – Elton John

11. The A-team van Ed Sheeran

12. Stay with me – Sam Smith

13. Flashdance (What a Feeling) – Irene Cara

14. What’s another year – Johnny Logan

15 . Wake me up before you gogo – Wham!

16. Africa – Toto

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

