Concert·Musical·Theater

Musicalfeestje in de Ziggo Dome

Op het moment zit ik nog steeds een beetje na te genieten van afgelopen weekend. Zondag ging ik namelijk naar de Ziggo Dome. Niet voor Beyoncé of One Direction of een andere wereldband. Nee, dit weekend was de Dome gereserveerd voor een stel mensen die je niet zo snel zou verwachten op zo’n groot podium. De Ziggo Dome was voor een keertje omgetoverd tot het grootste musicaltheater van Nederland.

De allergrootste musicalhits in concertvorm. Daar moest ik bij zijn. En ik ben zo blij dat ik een kaartje heb gekocht. Degene die dit bedacht heeft bedank ik bij deze. Wat was het een geweldige show. Wanneer zie en vooral hoor je nu Freek Bartels, Stanley Burleson, Carolina Dijkhuizen, Chantal Janzen, Simone Kleinsma, René van Kooten, Celinde Schoenmakers en Willemijn Verkaik samen in één show. De grootste musicalsterren die ons landje rijk is, brachten de mooiste musicalhits ten gehore. Deze werden hier en daar nog eens extra opgefleurd door een compleet dansensemble.

Ja, het was me het feestje wel. Van alles kwam voorbij. The Wiz, Jersey Boys, Grease, Jesus Christ Superstar, The Lion King en zelfs een compleet Glee blok. Voor iedereen wat. En het mooiste was nog dat je dus alles mocht meezingen. Dat kan je in een theater echt niet maken. Misschien maar goed ook, want het is ook meer mee blèren dan zingen. Niet iedereen kan nu eenmaal ‘Let it Go’ uit Frozen zo goed neerzetten als Willemijn.

Het is echt teveel om op te noemen wat allemaal voorbij kwam. Simone die haar moment pakt met ‘De winnaar grijpt de macht’ uit Mamma Mia. Jamai die de hele zaal stil krijgt met ‘Waarom God?’ uit Miss Saigon. Een lied wat hij niet alleen zingt, maar hij begeleidt zichzelf ook nog op de piano. René van Kooten die erop los rockt met ‘Heaven on their minds’ uit Jesus Christ Superstar. Carolina met speciale versie van Tomorrow uit Annie en Chantal weet de lachspieren als van ouds te trainen. En Freek mocht weer als Joseph zijn gekleurde jas aantrekken.

Dan wil ik het nu graag even hebben over de jongste telg van de musicalfamilie. Voor een van de vele kippenvelmomentjes was Celinde verantwoordelijk. Met ‘I dreamed a dream’ uiteraard. Maar er was nog een onvergetelijk optreden. Mocht Stage Entertainment ooit nog eens ‘The Phantom of the Opera’ naar Nederland halen, hoeven er geen audities meer gehouden te worden. De rol van Christine kan gespeeld worden door Celinde. Samen met René (die een prima spook neer kan zetten) zong ze de sterren van de hemel. Tijdens het duet uit mijn favoriete Disney film Aladdin werd wederom duidelijk waarom Freek en Celinde zo’n perfect liefdespaar vormen. Meneer van den Ende mocht u dit lezen, als Celinde Christine speelt, René het spook, weet ik ook wel wie de rol van Raoul zou kunnen spelen.

Tot zover mijn open sollicitatie tot casting director. Samenvattend: het was echt een supershow! Als afsluiting deden de dames nog een swingende ABBA medley. De heren pakten het wat steviger aan. Zij deden even Bohemian Rhapsody van voor tot achter met alles erop en eraan. Als echte afsluiting nog een heuse DJ set. Ik kan echt maar één conclusie trekken. IK WIL VOLGEND JAAR WEER!

Een gedachte over “Musicalfeestje in de Ziggo Dome

Geef een reactie

