Boek

TBR & Book Buying Ban

Op verschillende blogs ben ik vaker een nog te lezen lijstje tegengekomen met daaraan vast een book-buying-ban. Ik vroeg me dan altijd af waarom je dat zou doen. Koop of leen gewoon geen boeken meer en lees eerst alles wat je hebt. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik leen veel boeken van de bieb en dan blijven de gekochte boeken ook op de stapel liggen. Maar ik had eigenlijk niet echt een overzicht van wat ik nou eigenlijk nog niet heb gelezen. Dus ik dacht dat valt wel mee, ik kan gewoon naar de bieb blijven gaan. Maar toen besloot ik eens mijn boeken op te stapelen die ik nog moet lezen…..die stapel was iets groter dan ik had gedacht. Het zijn ruim 40 boeken. Voor mij is dat veel, omdat ik eigenlijk voor mijn gevoel niet zo heel veel koop.

Ik heb dus nu een lijst gemaakt van 40 boeken. Ik heb overwogen om geen boeken meer te kopen of lenen voordat ik de hele lijst heb gelezen, maar dat is een beetje teveel van het goede. Dat is geen realistisch doel (ja ik weet het, het is een zwak excuus). Mijn doel is om geen boeken te kopen of te lenen voordat ik 15 boeken van deze lijst heb gelezen. Dat moet te doen zijn.

1. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween – Jonas Jonasson

2. Verslingerd – Lisette Jonkman

3. Veroordeeld – Karin Slaughter

4. Het Rosie Project – Graeme Simsion.

5. Lef

6. Koekoeksjong – Robert Galbraith

7. De reisgenoten – JRR Tolkien

8. De Twee Torens – JRR Tolkien

9. De Terugkeer van de Koning – JRR Tolkien

10. De kinderen van Hürin – JRR Tolkien

11. De legende van Sigurd en Gudrún – JRR Tolkien

12. Untamed – PC & Kristin Cast

13. Hunted – PC & Kristin Cast

14. Tempted – PC & Kristin Cast

15. De 3de zomer van de Spijkerbroek – Ann Brashares

16. 3 Zussen, 1 auto – Maureen Johnson

17. De Meester – Guillermo del Toro & Chuck Hogan

18. De Getuige – Lars Kepler

19. Citadel – Kate Mosse

20. Evelien Omnibus – Martin Bril

21. Het vuur – Katherine Neville

22. Het grote boek van Madelief – Guus Kuijer

23. De paardenfluisteraar – Nicholas Evans

24. Marcelo en de echte wereld – Francisco X. Stork

25. Moederziel – Sophie Hannah

26. Evermore – Alyson Noël

27. Engeleneiland – Camilla Läckberg

28. De verrekijker – Kees van Kooten

29. Messcherp en razend – Walther Schmidt

30. De verborgen universiteit – Nathalie Koch

31. Het korte tweede leven van Bree Tanner – Stephanie Meyer

32. Dr. Jekyl and Mr. Hyde – Robert Louis Stevenson

33. Peter Pan – JM Barrie

34. Alice in Wonderland – Lewis Carroll

35. Narnia – CS Lewis

36. Een Weeffout in onze Sterren – John Green

37. De Lincoln Advocaat – Michael Connelly

38. Schaduwleven – Erica James

39. Thuishaven – Nora Roberts

40. Incendio – Tess Gerritsen

 

5 gedachten over “TBR & Book Buying Ban

  1. Het Rosie Project vond ik heel erg mooi. Verslingerd en Het koekoeksjong wil ik dan weer heel graag lezen. Maar dat telt ook voor jouw nummers 33,34,35. Op die manier wordt mijn ‘wil ik nog lezen’-lijst natuurlijk steeds maar langer. 😉

Geef een reactie

