Reizen

Wat zet ik op mijn iPod?

Net als iedereen neem ik ook mijn iPod mee als ik op vakantie ga. Ik probeer wel altijd de muziek aan te passen op het vakantieland. Zo had ik vorig jaar mijn ipod gevuld met Afrikaanse liedjes. Dit keer heb ik het weer geprobeerd. Maar ja, bij Amerika is heel veel van toepassing natuurlijk, aangezien heel veel muziek vanuit Amerika komt. Ik heb toch een poging gedaan. Ik heb tien liedjes op een rij gezet die ik in ieder geval op mijn iPod heb staan.

New York

‘New York New York’ van Frank Sinatra en ‘Empire State of Mind’ van Alicia Keys & Jay Z heb ik er wel op staan. Maar ook deze iets onbekendere.

Montreal Canada

Voor wat betreft Canada is de keuze ook reuze. Van Justin Bieber tot Bryan Adams en van Carly Rae Jepson tot Céline Dion. Op Justin Bieber is de rest geschikt bevonden. Net zoals Nelly Furtado en Shania Twain. Ik breng ook een bezoek aan Montreal. En daarbij kwam ik meteen bij deze zangeres uit.

Nashville

Nashville de hoofdstad van de country. Ik had hier Dolly Parton of Shania Twain neer kunnen zetten, maar sinds dit jaar is er ook een heel goed country album van Nederlandse bodem.

Memphis

Dit behoeft geen uitleg denk ik hé?

New Orleans

New Orleans staat bekend om zijn Jazz achtergrond. Laat dat nou net een van mijn minst favoriete muziekstromingen zijn. Maar Disney komt met de oplossing. De film ‘Princess and the Frog’ speelt zich af in New Orleans.

Zowel New Orleans als Memphis liggen aan de Missisippi rivier. Je verplaatst je daarover met een rivierboot en die zou zomaar ‘Proud Mary’ kunnen heten.

Orlando

De hotspot in Orlando is Walt Disney Resort. Ik heb dan ook wel een paar Disney liedjes meegenomen. Naast degene die hierboven al genoemd is. Maar Orlando heeft nog meer. Het is namelijk de stad waar voor mij een stukje jeugdsentiment is ontstaan. In Orlando is ooit een boyband samen gebracht. Deze valt wel in de categorie guilty pleasures.

Oké misschien dan toch een Disney liedje. Bij deze bied ik mijn verontschuldigingen aan, voor het geval deze nog dagen in jullie hoofd zit.

Miami

Ja voor Miami kan de Miami Sound Machine ook niet ontbreken.

‘Miami’ van Will Smith spreekt voor zich.

 

Een gedachte over “Wat zet ik op mijn iPod?

Geef een reactie

