Boek

Boek | The Catcher in the Rye

Klassiekercatcher

Wie op heeft gelet weet dat het klassiekersmaand is. Ik heb een tijdje geleden ook een lijstje met boeken vermeld welke ik voor deze maand zou gaan lezen. Daar stond ook het boek ‘Catcher in the Rye’ op van JD Salinger. Daar ben ik in begonnen. Ik had me ook voorgenomen om over iedere klassieker voor deze maand te schrijven. Als dit boek niet op mijn lijstje had gestaan had ik dat achterwege gelaten. Ik heb het boek namelijk niet uitgelezen.

Het is een boek van ongeveer 230 pagina’s, maar ik ben helaas niet verder gekomen dan pagina 50. Ik heb echt mijn best gedaan om door te lezen. Dit boek heeft ongelofelijk veel positieve recensies en wordt gezien als een geweldig boek, maar ik kwam er maar niet in. Ik vond het saai en langdradig geschreven. Het deed me een beetje denken aan zo’n moeilijke psychogische film waar je heel erg bij moet nadenken. Het is zo’n film zonder muziek tussendoor en waarin dan af en toe eens een zinnetje wordt gezegd. Dat is niet echt aan mij besteed. Een beetje vaart mag wel. Ook het taalgebruik stond me op een bepaald moment gewoon een beetje tegen.

Wellicht zijn er mensen die het boek wel uit hebben gelezen die nu zeggen dat ik echt nog door moet lezen, dat het echt nog wat wordt. Misschien dat ik dan nog eens een keer een poging waag.

3 gedachten over “Boek | The Catcher in the Rye

  1. “Don’t ever tell anybody anything. If you do, you start missing everybody.” Het is inderdaad geen makkelijk doorploegbaar boek, maar voor quotes als deze doe ik het met veel liefde! Meningen zijn uiteraard subjectief en respecteer ik zeker, en het siert je dat je klassiekers een kans heeft en tenminste eerlijk je mening ventileert en niet zomaar het canon volgt. Veel mensen denken er net hetzelfde over als jij, maar zouden het niet durven verwoorden.

Geef een reactie

