Film

Filmtrailers!

Zoals ieder jaar komen de leukste films weer tegen het eind van het jaar uit. Dat duurt nog even, maar gelukkig zijn de filmmaatschappijen niet te beroerd om ons alvast nog nieuwsgieriger te maken. Hieronder de trailers van de films waar ik dit jaar echt naar uit kijk.

1. The  Hunger Games: Mockingjay part 1

Het derde deel van The Hunger Games kan niet ontbreken in dit lijstje. Of eigenlijk is het deel 3.1. Want de film van het gelijknamige derde boek is in tweeën gesplitst. Nadeel is dat ik waarschijnlijk aan het eind van de film met een gigantisch open einde zit. Voordeel is wel dat er dan nóg een film komt!

2. The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Ook deze staat hoog op mijn lijstje. Ik kan niet wachten om deze film te gaan zien.

3. Into the Woods

Deze zal in tegenstelling tot de vorige twee niet direct een belletje laten rinkelen. Maar ik wacht al een tijdje op deze film. Hij is gebaseerd op de gelijknamige musical van Stephen Sondheim. Enkele jaren geleden zag ik de musicalversie hiervan en die vond ik zeer geslaagd. Er is geen duidelijk verhaal. De bekendere sprookjes van Grimm, zoals Rapunzel, Assepoester en Roodkapje lopen een beetje door elkaar heen. Rode draad is de boze heks, zij leert de personages de belangrijke levenslessen. Extra pluspuntje is dat de film uit de Disney stal komt. Een nog groter pluspuntje is dat Meryl Streep in de rol van boze heks te zien is. Om het helemaal af te maken speelt Johnny Depp de rol van de Grote Boze Wolf.

 

Geef een reactie

