Boek

Boek | Boer zoekt m/v

boer zoekt

Na vijf jaar beëindigd Bas zijn relatie met Fanna. Fanna is hier helemaal kapot van. Haar beste vriendin Olga besluit dat ze Bas maar zo snel mogelijk moet vergeten. Ze besluit Fanna op te geven voor het tv-programma Boer zoekt m/v. In eerste instantie is Fanna hier niet zo blij mee. Maar biseksuele boer Loek denkt daar anders over. Samen met Heavenly, de hoogblonde dame met een maatje meer, en Gerald een seksverslaafde homo mag Fanna naar de boerderij komen. Eenmaal op de boerderij gebeuren er rare dingen. Niet alleen de strijd tussen de drie kanshebbers, maar ook op de boerderij zelf zijn een aantal dingen niet helemaal, zoals ze horen te zijn. De vondst van een bebloede koeienkop verandert alles.

De schrijfster van het boek kende ik van de stukjes over ‘Boer zoekt vrouw’ in de Metro. Die vond ik altijd erg vermakelijk. Tijdens het lezen van de eerste paar hoofdstukken, heb ik meerdere keren gedacht of ik wel verder moest lezen. Er wordt wel heel veelvuldig gebruik gemaakt van verschillende poepwoorden. Dat had voor mij niet zo gehoeven.

Maar ik heb wel doorgelezen, want op de een of andere manier is het wel zo makkelijk geschreven dat je wel door wilt lezen. Naarmate het boek vordert, wordt het ook iets spannender. Maar de spanning blijft er niet echt in zitten. Na de vondst van de koeienkop, duurt het heel lang voordat er weer wat gebeurt.

Ik vond het verhaal ook best voorspelbaar. Ik had in ieder geval vrij snel door hoe het in elkaar zat. Het boek gaat ook meer richting Chicklit, dan echt richting een spannend boek. Het is niet echt een boek wat je echt zou moeten lezen, maar als je een boek zoekt voor op vakantie op het strand kan het wel.


Titel:Boer zoekt m/v

Auteur: Rhija Jansen

Uitgever: Moon

ISBN: 9789049925390

Aantal Bladzijde: 224

Genre: Chicklit

Waardering: 2/5 sterren

Geef een reactie

