Musical

Musical | Hij gelooft in mij

Poster_605.330___

Ik ben geen Hazes fan. De welbekende meezingers ken ik natuurlijk wel, maar verder heb ik niets met André Hazes. Toen Stage Entertainment met het nieuws kwam dat er een musical kwam over Hazes, was ik dan ook niet meteen enthousiast. Toch heb ik getwijfeld of ik er naartoe zou gaan of niet. Zou ik het ook als niet-Hazes fan een mooie voorstelling vinden? De nieuwsgierigheid heeft uiteindelijk gewonnen. Vorig jaar ging ik naar het Delamar theater om deze voorstelling te zien.

De musical vertelt het levensverhaal van André Hazes. Het wordt verteld door de ogen van Rachel Hazes, zijn vrouw. Als vijftien jarige was zij al verliefd op André. Ze was zijn grootste fan. Het lukt haar uiteindelijk om met haar idool te trouwen. De bekendste nummers van Hazes vertellen zijn verhaal.

Ik had geluk met de cast. Ik had de volledige eerste cast. Martijn Fischer speelt de rol van André Hazes en dat doet hij goed. Het is alsof André daar echt staat. Zijn vrouw Rachel wordt heel goed neergezet door Chantal Janzen. Zij verrast me toch elke keer weer.

Qua musical zit deze voorstelling heel goed in elkaar. De liedjes zijn op de juiste plek gekozen en worden ook heel goed gebracht. De voorstelling draait al langere tijd en de echte Hazes fan zal hem inmiddels ook wel gezien hebben. Zo niet, dan is het wel een must voor de Hazes fan. Zelf als niet-Hazes fan vond ik het als musical op zich een mooie voorstelling. Het feit dat deze voorstelling keer op keer weer verlengd wordt zegt ook al genoeg. Het is overigens geen meezingfeestje. Je mag natuurlijk wel meezingen, maar dan wel in jezelf.


Wat: Hij gelooft in mij

Waar: Delamar Theater Amsterdam

Genre: Musical

Wanneer: nog te zien t/m december 2014

Producent: Stage Entertainment

Met: Martijn Fischer, Chantal Janzen, Doris Baaten, Peter Blok e.a.

Waardering: 3/5 sterren

Een gedachte over “Musical | Hij gelooft in mij

  1. De titel van de musical is ook het enige nummer van hem dat mij raakt.geloof ik.
    Maar een musical-fan zal het inderdaad nieuwsgierig maken hoe en waarom het iedere keer verlengd wordt.
    Ik zou sowieso bang zijn dat ik uit volle borst mee zou gaan zingen (zo vals als een kraai ;-))

Geef een reactie

