Reizen

Op reis naar | Zuid – Afrika

ZA

We gaan naar Zuid-Afrika! Of eigenlijk jullie. Ik ben afgelopen september geweest en daarvan heb ik een uitgebreid verslag gemaakt. Vanaf vandaag zal ik de hoogtepunten met jullie gaan delen. Omdat een foto meer zegt dan duizend worden, komen er ook wat foto’s voorbij. Misschien breng ik jullie nog op ideeën voor je eigen vakantie.

Waarom Zuid-Afrika?

Mijn lijstje van landen waar ik naartoe wilde was groot.  Van familie kreeg ik al te horen dat het zo’n mooi land is. Uiteindelijk heeft ‘Wie is de mol’ de doorslag gegeven. Seizoen 13 speelde namelijk in Zuid-Afrika en daar was ik best van onder de indruk. Dus toen dacht ik waarom ga ik niet gewoon. Ik had het voor het zeggen, want ik ging alleen. Oké niet helemaal alleen, ik heb uiteindelijk gekozen voor een georganiseerde groepsreis van Fox Vakanties. Ik heb de 17-daagse variant gedaan. De 18-daagse variant is nieuw zie ik. Die had ik ook wel willen doen, daar zit een extra dag in Johannesburg zelf in.

Wat heb ik gezien?

De komende weken kun je mijn ervaringen en tips lezen van dit veelzijdige land. Het vertrekpunt was Johannesburg. Vandaar zijn we via de Drakensbergen naar St.Lucia gereden. Hier konden we een bezoek brengen aan het iSimangaliso Wetland Park en een heuse walvissafari. Via Hluwhluwe, Zululand en Swaziland gingen we richting het Krugerpark. Ook een groot stuk van de panoramaroute hebben we gereden. Als laatste stond Kaapstad en omgeving op het programma.

Een gedachte over “Op reis naar | Zuid – Afrika

  1. Jaaaaren geleden zijn m’n ouders daar geweest, want de tante van m’n vader woont daar. Tof land, en de natuur lijkt me onwijs indrukwekkend. Ben dus benieuwd naar je blogs, leuk!

Geef een reactie

