Boek·Tag

Tag | A-Z Tag

Ik vind het invullen van tags toch leuker dan ik dacht. Deze ben ik al meerdere keren tegengekomen, onder ander bij Craving Pages en Books & Kisses. Het is me wel opgevallen dat de woorden Harry Potter wel heel vaak op zijn gedoken. Als je eindelijk een ingevulde tag verwacht zonder Harry Potter, dan moet ik je helaas teleurstellen. Ook ik ben van de Pottergeneratie! Nou, daar gaan we dan.

Author you’ve read the most books from.

Dat wordt een fotofinish. Ik heb namelijk de complete serie ‘De Wetten van de Magie’ van Terry Goodkind gelezen. Dat zijn 12 boeken én een proloog. Hij heeft ook een losstaand boek, welke ik ook heb gelezen. Dat zouden er dan 14 moeten zijn. Maar ik heb ook nog alle boeken van Sophie Kinsella gelezen. Dat zijn er minder dan 14, maar als Madeline Wickham ook meetelt, dan is zij de schrijfster waarvan ik de meeste boeken heb gelezen.

Best sequal ever.

‘Harry Potter and the Chamber of Secrets’ van JK Rowling.

Currently reading.

Cinder van Marissa Meyer

Drink of choice while reading.

Thee, ranja (zonder rietje) of een sapje.

th

E-reader or physycal book.

FYSIEK BOEK!!!! Bij de bieb had ik de mogelijkheid om een E-reader te lenen. Dat heb ik een keertje uitgeprobeerd, maar geef mij maar een fysiek boek. Je hebt wat in je handen, waarvan je precies kan zien hoever je bent. Een E-reader heeft voor mij op dit moment het enige voordeel dat je hem mee op vakantie kan nemen en daarmee dus duizenden boeken mee kunt nemen.

Fictional character you propably would have dated in high school.

Eh…mmm…goeie vraag. Ron Weasley, alleen vanwege de geweldige schoonmoeder die je erbij krijgt.

Glad you gave this book a chance.

‘Pretty Little Liars’ van Sara Shepard. Het zijn super spannende boeken. Ook voor volwassenen!

Hidden gem book.

De Boekendief van Marcus Zusak. Die stond een beetje te verstoffen in mijn boekenkast, maar het bleek een pareltje.

Important moment in your reading life.

Dat was ergens halverwege de middelbare school. Iedereen, werkelijk iedereen, liep met een en hetzelfde boek te zeulen. Er werd gelezen in de pauze, tijdens een tussenuur en zelfs in de klas. Ik loop altijd achter de feiten aan, dus ik had geen idee wat voor boek het was. Maar toen bleef ik bij een vriendinnetje slapen en ook zij had dat boek. Zij was inmiddels al in boek 3, want het bleek een complete serie te zijn. Ze kon het boek niet wegleggen. Ik ben toen maar eens begonnen in boek 1. Er ging een wereld voor mij open. De ochtend daarna heb ik het boek mee naar huis genomen samen met boek 2 en later ook boek 3. De jaren daarna wist de goede Sint in ieder geval wat hij bij mij af moest leveren: Harry Potter.

Just finished.

‘Een dans met draken – Oude vetes, nieuwe strijd’ (oftewel deel 5.1 van de Game of Thrones serie) van George R.R Martin

Kinds of books you won’t read.

Eigenlijk wil ik alles wel een kans geven. Zware literaire werken spreken me niet zo aan, maar dat betekent niet dat ik ze niet zou lezen. Ik wil nog altijd wel een paar boeken van de schoollijst lezen. Voor biografieën geld ook hetzelfde. Ik heb laatst nog de biografie van Nelson Mandela gelezen en dat vond ik een heel mooi geschreven boek.

Longest book you’re ever read.

Als hiermee een boek wordt bedoeld waar ik maar moeilijk doorheen kom is dat *kuch* de Twilight serie *kuch*. Maar hier zal de lengte wel mee bedoeld worden.  Ik ben een Fantasy liefhebber. Fantasy schrijvers hebben de neiging om maar meteen een complete serie van minstens drie boeken af te leveren. En die boeken zijn stuk voor stuk minstens 500 pagina’s lang. Soms gaat het zelfs richting de 800. Ik heb er ook al best veel gelezen, maar ik schrijf het aantal bladzijdes eigenlijk nooit op.

Major book hangover because of…

Dat was Harry Potter and the Deathly Hallows, maar ik ben inmiddels halverwege de ‘Game of Thrones’ serie. Ik heb de gehele serie nog niet eens helemaal gelezen en er zijn nu al bepaalde momenten geweest, waarvan ik ook echt wakker heb gelegen. Daar zitten me toch onverwachte wendingen in.

Number of bookcases you own.

1 grote witte van de Gamma, die helemaal propvol zit. Ik heb ook nog wat schapjes waar boeken op staan.

One book you’ve read multiple times.

Mag ik er echt maar een kiezen. Ik heb er namelijk een stuk of zeven meerdere keren gelezen. Zowel in het Nederlands als in het Engels. Iedere keer als er weer een nieuw Harry Potter boek/film uitkwam, las ik die boeken weer vanaf het begin.

hp

Preferred place to read.

Op de bank, in een leunstoel of lekker buiten in het zonnetje.

Quote from a book you’ve read that inspires you.

“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one” – George R.R. Martin, A Dance with Dragons

Reading regret.

Dat ik Game of Thrones niet eerder heb ontdekt.

Series you started and need to finish.

Game of Thrones. Maar dat gaat nog wel even duren geloof ik, want boek 6 en 7 moeten nog geschreven worden.

To read soon.

‘De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween’ van Jonas Jonasson

Unapologetic fangirl for…

Harry Potter!

Very excited for this release more then all the others.

Boek 6 en 7 van ‘Game of Thrones’ dus. Maar dat gaat nog wel even duren.  ‘Verslingerd’ van Lisette Jonkman is ook wel een boek waar ik naar uit kijk. Dat duurt wat minder lang.

Worst bookish habit.

Heel soms als ik geen boekenlegger kan vinden, maak ik ezelsoren…..

X marks the spot: the 27th book on my shelf.

Dan moet ik even kijken hoe ik ga tellen, ik heb mijn boeken namelijk dubbel staan. Ik heb de voorste rij maar geteld en dan kom ik uit bij ‘Stille Zonde’ van Karin Slaughter

Your latest purchase.

Love Story van Erich Segal

Zzz-snatcher book (latest book that kept you up way late)

Ik lees eigenlijk nooit in bed. Dus daar heb ik dan geen last van. Wel heb ik van ‘Een storm van zwaarden’ van George R.R. Martin wakker gelegen, omdat ik gewoon verbaasd was wat ik had gelezen. Voor de fans van de tv-serie, het gaat dus om de seizoensfinale van seizoen 3!

 

2 gedachten over “Tag | A-Z Tag

  1. Wat leuk om te lezen! Toen Harry Potter uitkwam zat ik in groep zeven/acht van de basisschool, grappig. En de boeken van GoT wil ik ook nog zo graag lezen! Al zijn het wel van die dikke pillen inderdaad.

  2. Leuk, dankzij deze Tag ontdek ik steeds meer Harry Potter-fans. Ik vond het wel grappig dat je Ron Weasly antwoorde omwille van Molly (want dat antwoord dacht ik eerst exact zo te noteren 😉 ). Na het lezen van alle Harry Potter boeken (maar bij het laatste het meeste) heb ik steeds het gevoel dat ik eerst terug moet wennen aan de Muggle-wereld en soms loop ik zelfs vrij lang met dat ‘vreemde’ gevoel rond. 🙂

Geef een reactie

