Film

Film | Soof

Soof

Soof is bijna 40. Heeft een leuke man, drie kinderen, een mooi huis en een cateringbedrijfje. Kortom, haar dromen zijn allemaal uitgekomen. Of toch niet? Haar bedrijfje loopt niet echt gesmeerd, haar kinderen eisen meer aandacht dan ze wil en haar man Kasper heeft het te druk op het werk. Tijdens een etentje komt ze choreograaf Jim tegen. Bij hem kan ze helemaal zichzelf zijn en beseft ze dat het leven ook anders kan zijn dan wat ze nu heeft. Met de hulp van Jim gaat haar carriére als een speer omhoog. Kasper besluit zelfs om een sabbatical te nemen om voor de kinderen te zorgen, zodat Soof alle tijd in het koken kan stoppen. Maar ondertussen blijkt er tussen Soof en Jim toch iets meer te zijn dan ‘alleen maar vrienden’. Lukt het Soof om alles toch nog op de rit te krijgen?

De film Soof is gebaseerd op de columns van Sylvia Witteman in de volkskrant heb ik me laten vertellen. Dat wist ik niet en ik ken de columns ook niet, maar daar ben ik na het zien van de film wel nieuwsgierig naar geworden. Wat een leuke film is dat. Soof is een ontzettend leuke komische film.  Het verhaal is simpel, maar het wordt wel op een leuke manier gebracht. Ik heb meerdere keren hardop gelachen. Maar gelukkig deed vrijwel iedereen in de bioscoop zaal dat, dus blijkbaar vonden meerdere mensen het een leuke film. Lies Visschedijk is heel goed als Soof. Maar net als het grootste deel van de cast is zij van oorsprong actrice. De rol van Jim daarentegen wordt gespeeld door Dan Karaty. Daar was ik dan weer wel heel erg benieuwd naar. Hij zou zichzelf spelen. Dat klopt in grote lijnen. Hij speelt een choreograaf, maar zijn rol is meer dan gewoon zomaar een bijrolletje. En hij speelt het ook nog goed ook. Dat was voor mij wel een verrassing. Het is een fijne luchtige film en er zitten genoeg herkenbare momenten in. De laatste scéne is ook echt goed bedacht. Enige nadeel is wel dat je dan weer met ‘The Communards’ in je hoofd blijft zitten….

3sterren

 

Geef een reactie

