Boek

Boek | Ik krijg je wel

Unknown

 In dit alweer dertiende boek van Sophie Kinsella maken we kennis met Lottie. Ze heeft een relatie met Richard, maar ze is ook al begin dertig. En dan moet ze toch onderhand wel getrouwd zijn, vind ze zelf. Lottie is er dan ook van overtuigd dat ze ten huwelijk gevraagd wordt tijdens een romantisch dinertje. Maar helaas voor Lotte heeft Richard andere plannen. Lottie is het zat. Zij wil trouwen en als Richard dat niet wil dan zal hij de ware wel niet zijn. Ze maakt het uit en huilt uit bij haar vroegere vakantieliefde Ben. Zij hadden ooit een afspraak om met elkaar te trouwen als geen van beide een relatie zou hebben op hun dertigste. Nou komt dat even mooi uit dat Lottie Richard heeft gedump. Lottie en Ben laten er geen gras over groeien de bruiloft is binnen no time geregeld. Ook de huwelijksreis weten ze al. Ze gaan naar een idyllisch Grieks eiland waar ze elkaar ooit ontmoet hebben. Helaas is niet iedereen zo enthousiast als Lotte en Ben. Lotties zus Fliss besluit dan ook alles in het werk te stellen om het huwelijk tegen te houden onder het motto: een huwelijk is geen huwelijk zolang het nog niet geconsumeerd is.

Ik hou hiervan. Kinsella is na jaren nog steeds een van mijn favoriete chicklit schrijvers. Ook dit boek is weer heerlijk komisch. Oké ik geef toe het is af en toe wel een beetje plat. Maar het is wel komisch genoeg, zodat het niet irritant is. Dit is toch wel een van de weinige boeken waar ik weer hardop bij heb zitten lachen. Het is ook wel een beetje voorspelbaar, maar dat ben ik gewend van Kinsella en van haar kan ik dat wel hebben. Zij heeft zo’n schrijfstijl waarbij dat wel mag. Ik hou gewoon van die humor.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit de ogen van Fliss en Lottie. Ik vond dat niet verwarrend, ik vond het nog wel iets extra’s geven zelfs. De mogelijkheden waarmee Fliss komt om de huwelijksnacht te saboteren zijn ook af en toe wel een beetje teveel van het goede. Je zou haast medelijden krijgen met Lottie en Ben, maar uiteindelijk komt alles toch weer op z’n pootjes terecht.


 

Titel: Ik krijg je wel

Auteur: Sophie Kinsella

Uitgever: The House of Books

ISBN 9789044338607

Aantal bladzijde: 373

Genre: Chicklit

Waardering: 4/5 sterren

 

Geef een reactie

