Boek

Boek | Boekenweek 2014

Boekenweek14

 

Het is weer Boekenweek. Eigenlijk ben ik niet zo’n boekenkoper, ik leen veel bij de bieb. Maar ik kon het toch niet laten om mijn overvolle boekenkast nog voller te maken. Het thema deze keer is reizen, maar mijn reisboeken voor mijn vakantie heb ik al thuis liggen, dus ja toen had ik geen andere keuze dan iets anders uit te zoeken.

De volgende boeken hebben de eer om op mijn steeds groter wordende NTL stapel te komen:

1. Koekoeksjong van Robert Galbraith

Het lijkt op een totaal onbekend boek van een totaal onbekende schrijver, maar het is gebleken dat Robert Galbraith het pseudoniem is van ene mevrouw JK Rowling. Daar heb ik toch al een mooie verzameling van aangelegd dus deze kan eigenlijk ook niet ontbreken.

2. 100 jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson

Onlangs las ik ‘Een man die Ove heet’. Op de kaft stond dat het vergelijk baar is met dit boek, dus ik dacht waarom ook niet.

3. Het Rosie project van Graeme Simsion

Mijn twitter tijdlijn barstte de laatste tijd uit zijn voegen met dit boek. Alleen maar zeer positieve reacties.

4. Het Boekenweekgeschenk van dit jaar

Dat kreeg ik er gratis bij, dus die kan ook weer bij de verzameling.

5. Een feestmaal voor kraaien – George R.R. Martin

Niet op de foto, maar ook niet gekocht, maar wel geleend van de bieb. Het vierde deel in de inmiddels heel populaire Game of Thrones reeks. Boek 1 en 2 had ik al gelezen en tegelijkertijd ben ik maar eens begonnen met de tv-serie. Inmiddels heb ik seizoen drie helemaal gekeken en daar was ik zo van door in de war, dat ik maar snel de rest van de boeken wilde lezen. Zo kom ik in ieder geval niet meer voor verrassingen te staan.

2 gedachten over “Boek | Boekenweek 2014

  1. Mooie “vangst”!!
    Het Rosie project lijkt me ook wel heel erg mooi!
    Mijn TL stroomde over met Ik ben Pelgrim, dus daar ben ik maar voor gezwicht.
    Hoop alleen dat het door de torenhoge verwachting dan niet vies tegenvalt 😉

    Lees ze!!

Geef een reactie

