Boek

Boek | Verkikkerd

verk

 

Met het debuut van de schrijfster Lisette Jonkman, Glazuur, heeft ze een plekje veroverd in mijn schrijvers top 10. Ik was dan ook zeer enthousiast toen ik haar tweede boek ‘Verkikkerd’ bij de bieb zag liggen. Het spreekt voor zich dat ik die maar meteen meegenomen heb.

Lucy gaat studeren. Helaas niet in haar eigen Groningen, maar in Enschede. Ze zal daar dus ook een kamer moeten vinden. Na een hoop afwijzingen van kamers in hartje centrum, grijpen haar ouders in. Zij regelen voor haar een kamer op de campus van de universiteit. Maar Lucy is daar nou niet echt blij mee. Een kleine kamer in een vies standaard studentenhuis is nou niet bepaald wat ze voor ogen had. Haar huisgenoten zijn bovendien een stelletje nerds die alleen luisteren naar hun bijnamen. Nou ja, er is wel 1 mannelijke huisgenoot die er mee door kan. Maar Lucy is echt niet van plan verliefd te worden op een nerd. Lucy probeert er maar het beste van te maken en het levert haar ook nog nieuwe vriendschappen op ook.

Helaas was het boek veel te snel uit. Ook dit boek is weer een ontzettend leuke chicklit van Lisette Jonkman. Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Ik hou wel van de humor die ze gebruikt in het boek. Er zijn weinig boeken waarbij ik echt hardop kan zitten lachen, maar met dit boek had ik wel een paar van dat soort momentjes.

Lucy is een beetje een modepopje. Zij komt in een huis terecht waar een stel nerds wonen, die eigenlijk meer oog hebben voor hun computer dan mooie dames. Tijdens het lezen maakte ik ook vrij snel de vergelijking met de tv-serie ‘The Big Bang Theory’. Die serie is ook hilarisch om te zien en dit boek lijkt daar wel een beetje op.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat het meer een boek is voor de ‘Young Adult’ generatie in plaats van meer een chicklit voor volwassenen. Zeker gezien het onderwerp. Maar het verhaal is er niet minder leuk en grappig om.


Titel: Verkikkerd

Auteur: Lisette Jonkman

Uitgever: Luitingh Sijthof

ISBN: 9789021808499

Aantal Bladzijde: 304

Genre: Young Adult, Chicklit

Waardering: 5/5 sterren

Geef een reactie

