Boek

Boek | Nachtvlucht

Dit boek stond te verstoffen in mijn boekenkast. Inmiddels heb ik het uit en heb ik het niet meer terug gezet in de kast. Hij ligt nu op de opruimstapel. Dat geeft misschien al een beetje aan wat ik ervan vond.

Het boek gaat over Liv Tessel. Zij is samen met haar vriend naar Kenia verhuisd om daar een nieuw leven op te bouwen. De relatie wordt verbroken en Liv komt weer naar huis. Haar huis in Amsterdam heeft ze opgezegd voor de emigratie, dus is ze weer genoodzaakt om weer bij haar ouders op het platteland in te trekken. Daar wordt ze geconfronteerd met de moord op haar broer en zijn hele gezin. De politie gaat uit van een familiedrama, aangezien broer Ron de laatste tijd niet echt goed in zijn vel zat. Voor de politie is de zaak dan ook vrij snel gesloten. Maar Liv laat het er niet bij zitten. Zij gaat op onderzoek uit. Dat gaat al snel tegen haar werken.

Op zich zit het bedachte plot over de moord op Ron en zijn familie en wie het uiteindelijk gedaan heeft goed in elkaar. Maar dat komt niet goed uit in het boek zelf. Het boek begint met een spannende scéne, die vervolgens in de laatste hoofdstukken weer terug komt. In de tussentijd heb ik me steeds afgevraagd, wanneer dat nu eens ging komen. De spanningsopbouw was namelijk ver te zoeken. Er wordt heel veel afgedwaald daar de persoonlijke problemen van Liv en haar familie. Dat is niet zo erg als het ook nut heeft. Maar dat heeft het niet. Op de gekste momenten komt er een terugblik langs uit Livs leven, waardoor je niet meer in het verhaal zit. Het stuk tussen het eerste hoofdstuk en het laatste is te langdradig. Toch heb ik het boek uitgelezen, dus er zit wel iets in. Het is misschien ook meer een roman dan een thriller. Ik zou het boek niet direct aanraden.


Titel:Nachtvlucht

Auteur: Anita Terpstra

Uitgever: Bezige Bij

ISBN: 9789023456919

Aantal Bladzijde: 303

Genre: Literaire thriller

Waardering: 2/5 sterren

Geef een reactie

