Musical

Musical | The Little Mermaid

TLM

Het theaterseizoen 2011/2012 nadert zo langzaamaan zijn einde. Dat wordt weer een hele zomer wachten tot het nieuwe seizoen. Maar de verstokte musicalverslaafde hoeft het niet maandenlang zonder het theater te doen. Tijdens de zomermaanden reist ‘The Little Mermaid’ namelijk nog rond. En daarna wordt de landelijke theaters ingeruild voor een vaste stek in het Beatrix Theater in Utrecht.

Vorige week zag ik deze musical in het Chassé Theater te Breda. Dat is best een eindje vanuit mijn woonplaats, maar was het dat waard? Die vraag kan ik uiteindelijk bevestigend beantwoorden. Eenmaal bij het theater aangekomen valt gelijk al op dat ik en mijn musicalmaatje van de dag de gemiddelde leeftijd flink omhoog halen. De zaal zit vol met kinderen vanaf een jaar of drie. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de musical zelf ook op dat niveau zit.

Ik zal proberen om niet al te veel te verklappen, aangezien deze musical zijn officiele premiere nog moet krijgen. Deze musical is gebaseerd op de gelijknamige Disney film en volgt ook precies die verhaallijn. De hoofdrollen worden gespeeld door Tommie Christiaan (Prins Erik), Tessa Sunniva van Tol (Ariël), Marjolein Touw (Ursula) en Roberto de Groot (Koning Triton). Deze waren afgelopen zondag allemaal van de partij behalve Tommie. Van te voren had ik al vernomen dat hij ziek was en dat hij vervangen zou worden door Ivo Chundro. Daar was ik eigenlijk best blij mee. Hij heeft het ook heel goed gedaan. Marjolein Touw ís gewoon Ursula, daar kun je niet omheen. Zij doet het geweldig. De enige nieuweling in musicalland is Tessa Sunniva. Zij werd ooit tweede bij een talentenjacht, waarvan ik me alleen nog herrinner dat dat onterecht was en dat ze eerste had moeten worden. Ik vond haar toen al goed. En ik vond haar nu als Ariël weer goed. Het lijkt alsof ze nooit iets anders heeft gedaan.

Naast het feit dat ik benieuwd was hoe Tessa het ging doen, was ik nog meer benieuwd naar hoe ze de personages onder de zeespiegel laten zwemmen. Dat hebben ze op een heel originele manier opgelost. Het kwam ook heel natuurlijk over, ik vroeg me zelfs af hoe het kwam dat het publiek niet nat wordt. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik tijdens de eerste akte af en toe wel wat decor mistte, maar dat werd bij de tweede akte ruimschoots goed gemaakt.

Al met al is het een ontzettend leuke voorstelling met goede acteurs en mooie kostuums en decor. De voorstelling is ook geschikt voor kinderen. Het is een ideale voorstelling voor het hele gezin, inclusief opa en oma.


Wat: The Little Mermaid

Waar: Chassé Theater Breda

Genre: Musical

Wanneer: 3 juni 2012

Producent: Stage Entertainment

Met: oa Tessa Sunniva – van Tol, Tommie Christiaan, Marjolein Touw, Roberto de Groot, Juan Wells

Waardering: 4/5 sterren

Een gedachte over “Musical | The Little Mermaid

Geef een reactie

