Musical

Musical | Mamma Mia

Na alle recensies en verhalen die ik heb gelezen en alle stukjes op tv die ik heb gezien had ik toch vrij hoge verwachtingen van de show. Ik wilde de show eerst niet zien aangezien ik John niet als een Sky zag. Maar goed na alle verhalen reclames ben ik er toch maar heen gegaan.

Om acht uur zou Mamma Mia beginnen. Dus rond kwart voor zeven aangereden. De snelweg was geen probleem. Maar toen richting het theater in Eindhoven zelf. Door alle omleidingen konden we de goede weg niet fatsoenlijk vinden. Het werd kwart over zeven, half acht en nog niet de goede weg gevonden. Vervolgens was het al kwart voor acht, tien voor acht….vijf voor acht….en daar was dan eindelijk het theater. Maar ja nu nog parkeren. Eerste parkeerplaats opgereden maar daar was geen plaats. Toen maar bij het theater zelf gekeken…ook geen plaats en het was inmiddels drie minuten voor acht. Vervolgens maar de wijk ingereden en precies om acht zette ik de auto stil….mmm zouden we nog naar binnen mogen. Toen hebben we maar op onze hakken een sprintje getrokken naar het theater…. En daar kwam het wonder…de portier gaf ons de mededeling dat de hoofdrolspeelster in de file stond en dat de voorstelling dus een kwartier later zou beginnen….en wat waren wij blij zeg. Wij snel naar binnen en hebben ons lekker in het rode pluche neergezet om lekker te ontspannen.

Het verhaal is algemeen bekend door de eerdere versie van de musical en door de wereldwijd succesvolle film. Dus dat laat ik maar achterwege. Marleen van der Loo was onze Donna en verder hadden we de hele A –cast. Na de eerste akte had ik niet zoiets van wow wat een geweldige musical. Er werd meerdere malen een valse noot aangeslagen, met name Elise zat er vaak naast. De liedjes “Chiquitita” en “Dancing Queen” vond ik dan wel weer goed neergezet door Anouk en Mylene. Ik heb stiekem ook wel extra gelet op John, misschien dat hij verrast maar dat deed hij ook niet echt. De zang was wel goed, alleen vind ik dat het op acteergebied nog wat beter kan. (John in zijn onderbroek, maakte dan wel weer veel goed). De tweede akte had er wel weer leuke stukken tussen zitten, vooral “Weet je moeder dat” en “Pak je kans”. Maar in zijn geheel genomen had ik er meer van verwacht eigenlijk. Ik had verwacht dat ik bij “De winnaar krijgt de macht” en ’t Glipt me door mijn vinger’ toch wel minstens een keer een zakdoekje nodig had, maar dat had ik toch niet.

Alles bij elkaar genomen, vind ik Mamma Mia op zich een leuke musical. Het heeft z’n leuke stukken, maar ik had er toch wel wat meer van verwacht. Ik ging niet naar huis met een gevoel van wow wat een goede musical (ondanks de swingende megamix aan het eind).

 


Wat: Mamma Mia

Waar: Parktheater Eindhoven

Genre: Musical

Wanneer: 20 november 2009

Producent: Stage Entertainment

Met: Marleen van der Loo, Elise Berends, John Vooijs, Anouk van Nes, Mylene d’Anjou e.a.

Waardering: 2/5 sterren

Geef een reactie

